سوالات متداول

پرسش‌های عمومی

شناسه شریف چیست؟

«شناسه شریف» (Sharif-ID) حساب کاربری مرکزی جهت استفاده دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه شریف در سرویس‌های مختلف می‌باشد. تلاش بر این خواهد بود که تمامی یا اکثر سرویس‌های ارائه شده در سطح دانشگاه از این حساب برای احراز هویت کاربر استفاده کند تا کاربر مجبور به ایجاد و حفظ حساب‌های کاربری مختلف برای استفاده از هر سرویس نباشد.

 

چگونه می‌توانم شناسه شریف خود را بگیریم؟

در حال حاضر شناسه شریف برای هر سه گروه عمده کاربری (دانشجویان، اساتید، کارمندان) صادر می‌گردد. برای این کار لازم است به سایت id.sharif.ir مراجعه کنید.

 

در حال حاضر از شناسه شریف در چه سرویس‌هایی می‌توانم استفاده کنم؟

اتصال به اینترنت از داخل خوابگاه‌های شریف و برخی از access-pointهای داخل دانشگاه  صرفا با استفاده از شناسه شریف امکان پذیر است. اما کاربران در سایر مکانها نیز می‌‌توانند با شناسه شریف خود به اینترنت وصل شوند اگر چه این کار در حال حاضر اختیاری است.

 

آیا استفاده از شناسه شریف در اتصال به اینترنت مزیتی نیز دارد؟

بله بطور کلی کاربرانی که با شناسه شریف خود از اینترنت استفاده می‌کنند از پهنای باند بالاتری برخوردارند.

 

چگونه می‌توانم با شناسه شریف خود به اینترنت وصل شوم؟

بطور خلاصه این کار با برقراری یک اتصال vpn انجام می‌گیرد. روش دقیق کار بسته به سیستم عاملی که از آن استفاده می‌کنید متفاوت است. راهنمای مربوطه را می‌توانید در سایت ما بخوانید.

 

آیا می‌توانم همزمان شناسه شریفم را در چند دستگاه استفاده کنم و متصل شوم؟

شما می‌توانید به طور موازی حداکثر ۳ اتصال با شناسه شریف خود داشته باشید. این تعداد جوابگوی نیازهای معمول خواهد بود، چرا که با وسایل ارتباطی امروزی، یک فرد در حالت معمول حداکثر با رایانه شخصی، تلفن همراه و تبلت به طور همزمان به اینترنت متصل می‌شود. در صورت عبور از این تعداد مجاز، مسئولیت و عواقب بر عهده صاحب شناسه خواهد بود.

 

 

 

راهکار رفع خطاهای متداول VPN شناسه شریف

در اینجا به بررسی راهکارهای رفع چند مورد از خطاهای رایج در VPN شناسه شریف  می پردازیم:

 

  • خطای 691

  • خطای 868

  • خطای 807

  • خطای 720

  • خطای 742

  • خطای 734

  • خطای 720

  • قطعی مکرر شناسه شریف

 

اگر خطای ظاهر شده روی سیستم شما غیر از خطاهای این لیست بود با مراجعه به سایت پشتیبانی مرکز اطلاعات، درخواست پشتیبانی خود را با کد خطا ذکر کنید.

*توجه: port open خطا نیست!!! کمی شکیبا باشید تا پیغام خطا با گزینه redial ظاهر شود.

 

همچنین راهکارهای ذکر شده در ادامه این مقاله میتواند شما را در رفع خطای شناسه شریف راهنمایی کند.

ابتدا موارد زیر را حتما بررسی کنید:

 

 

  • فایروال ویندوز سیستم خود را موقتا غیرفعال کنید.
    برای این کار به Control Panel رفته و روی System and Security کلیک کرده و Windows Firewall را انتخاب کنید. سپس در منوی سمت چپ گزینه Turn Windows Firewall On or Off رو انتخاب کرده و Turn Windows Firewall Off را برای هر دو مورد موجود در صفحه انتخاب کنید.

اگر روی سیستم خود نرم افزار آنتی ویروس از نوع Internet Security دارید فایروال آن را نیز موقتا غیرفعال کنید.


اگر مشکل شما با غیرفعال کردن فایروال ها برطرف شد باید تنظیمات فایروال خود را بررسی کنید. زیرا غیرفعال کردن فایروال برای مدت طولانی از لحاظ امنیتی میتواند برای سیستم شما مضر باشد و راه را برای نفوذ ویروس و هکرها از طریق اینترنت و شبکه هموار کند.

 

  • در تنظیمات کارت شبکه سیستم خود، تنظیمات IP را بررسی کنید و دقت کنید که در حالت اتوماتیک باشد.

 

  • اگر همه کسانی که به مودم مشخص وصل میشدن مشکل در اتصال دارند و یا چراغ های ADSL مودم شما خاموش میباشد، ابتدا مودم خود را خاموش کرده و 10 ثانیه صبر کنید و سپس آن را دوباره روشن کنید و اگر لازم بود آن را Reset کرده و مجددا پیکربندی (Configure) کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله راهنمای نصب مودم مراجعه کنید.

خطای 691 :

این خطا مربوط به شناسایی کلمه کاربری و رمز عبور شماست و زمانی که این خطا ظاهر میشود، یکی از این دو یا هر دوی آنها اشتباه می باشد.

 

برای رفع این خطا :

  • رمز عبور خود را مجددا و با دقت وارد کنید.

  • دقت نمایید که صفحه کلید شما در حالت انگلیسی باشد.

  • در صورتی که رمز خود را فراموش کرده اید، برای Reset کردن رمز خود، شخصا همراه با مدرک شناسایی به مرکز فناوری اطلاعات (محاسبات) مراجعه کنید.

خطای 868 :

علت ظاهر شدن این خطا اغلب بخاطر داشتن IP نادرست روی سیستم شماست که باعث عدم اتصال به سرور میشود.

برای رفع این خطا :

  • ابتدا به قسمت تنظیمات کارت شبکه سیستم خود بروید و سخت افزار شبکه ای که با آن به مودم وصل می شوید را انتخاب کنید (مثلا wireless network یا Local Area Network) سپس روی آن راست کلیک کرده و گزینهproperties  را انتخاب کنید.

    سپس در صفحه مورد نظر روی Internet Protocol version 4 دوبار کلیک کنید تا صفحه مربوط به تنظیمات IP سیستم شما ظاهر شود. در اینجا مطمئن شوید که تنظیمات IP شما حتما در حالت
    اتوماتیک باشد.


اگر تنظیمات IP سیستم شما در حالت اتوماتیک بود ولی مشکل برطرف نشد بررسی کنید که فایروال سیستم شما غیرفعال باشد. همچنین اگر روی سیستم خود Internet Security دارید بررسی کنید که فایروال آن نیز موقتا در حالت غیرفعال باشد.
اگر مشکل شما با غیرفعال کردن فایروال ها برطرف شد باید تنظیمات فایروال خود را بررسی کنید. زیرا غیرفعال کردن فایروال برای مدت طولانی از لحاظ امنیتی میتواند برای سیستم شما مضر باشد و راه را برای نفوذ ویروس و هکرها از طریق اینترنت و شبکه هموار کند.

خطای 807 :

علت ظاهر شدن این به فایروال ویندوز و یا فیروال آنتی ویروس شما برمیگردد و این فایروال ها ارسال و دریافت اطلاعات از طریق VPN شما را مسدود میکنند

 

برای رفع این خطا :

  • فایروال ویندوز خود را موقتا غیرفعال کنید. همچنین اگر روی سیستم خود آنتی ویروس از نوع Internet Security دارید بررسی کنید که فایروال آن نیز موقتا در حالت غیرفعال باشد.

اگر مشکل شما با غیرفعال کردن فایروال ها برطرف شد باید تنظیمات فایروال خود را بررسی کنید. زیرا غیرفعال کردن فایروال برای مدت طولانی از لحاظ امنیتی میتواند برای سیستم شما مضر باشد و راه را برای نفوذ ویروس و هکرها از طریق اینترنت و شبکه هموار کند.

 

خطای 720 :

این خطا معمولا بخاطر مشکلاتی در شبکه و IP پیش می آید.

برای رفع این خطا :

  • مشکل از برقراری ارتباط از طریق پروتکل PPP موجود در VPN شماست. لذا شما می بایست برای رفع این مشکل کانکشن VPN خود را حذف و مجددا راه اندازی کنید و دقت کنید که حتما نوع پروتکل اتصال آن PPTP باشد. برای این کار توصیه میشود که حتما از کانکشن آماده موجود در سایت شناسه شریف استفاده کنید.

https://id.sharif.ir/static/sharif.pbk

 

  • درایور کارت شبکه خود را از طریق ابزار Windows Update در قسمت Optional Updates این ابزار، به روز کنید.

  • در ویندوز ، Reset کردن پروتکل TCP/IP در بعضی از مواقع مشکل گشاست. برای این کار Run را باز کنید و تایپ کنید cmd تا ابزار Command Promot باز شود. سپس دستور زیر را عینا وارد کنید

netsh int ip reset

سپس سیستم خود را Restart کنید و مجددا برای برقراری ارتباط شناسه شریف خود تلاش کنید.

 

همچنین این خطا اکثرا زمانی رخ می دهد که  شما با کانکشن دیگری به شناسه شریف متصل هستید  ولی به اشتباه اقدام به اتصال مجدد به شناسه شریف می کنید. در این زمان پس از چک کردن شناسه کاربری و رمز عبور با این خطا مواجه می شوید.

برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید بهتر است که فقط یک کانکشن را از سایت دانلود کنید یا فقط یک کانکشن مطابق راهنمای استفاده از شناسه شریف را بر روی سیستم خود تنظیم کنید .

 



 

خطای 742 :

    این خطا زمانی رخ می دهد که در تنظیمات امنیت برای اتصال گزینه مشخص شده اشتباه انتخاب شده باشد.همانجور که در توضیحات راهنمای استفاده داده شد.گزینه مورد نظر را مطابق شکل انتخاب کنید.




 

خطای 734 :

این خطای اغلب زمانی رخ می دهد که شما مدل سندیت حساب را درست انتخاب نکرده باشید. برای همین سرور اتصال شما را متوقف می کند.

مطابق شکل تنظیمات مورد نظر بررسی کنید.

 

 

 

Copyright © 2012 Apycom jQuery Menus